Anna Kirke

​I Anna Kirke på Nørrebro i København har de arbejdet på at blive Grøn Kirke i flere år.

De har længe brugt sparepærer, har og prioriteret at indkøb så vidt muligt er: lokalt og økologisk, miljøvenligt og fairtrade.

Det  har været ret hurtigt og nemt at få implementeret de praktiske ting, så som at omlægge indkøbsstrategien og det har heller ikke været noget problem at skifte til sparepærer. Det har taget lidt længere tid, at få præsterne og ledelsen til at sætte tid af til at kigge på de kategorier der har med kirkens liv at gøre, så fluebenene i alle seks kategorier kunne komme på plads.

Dette har på ingen måde handlet om uvillighed, de har bare prioriteret andre ting højere.

"Vi er glade for, at vi nu er i mål, og officielt kan blive en del af Grøn Kirke familien" lyder det fra Louise Jensen, på vegne af personalet i Anna Kirke.

Anna Kirke opfylder 33 punkter på tjeklisten og har selv tilføjet et yderligere punkt, nemlig at bruge et urea-produkt til glatførebekæmpelse i stedet for salt.

kontaktperson: Louise Jensen

Læs mere om kirken her