Bavelse Kirke

Først i det nye år havde vi et indledende møde i arbejdsgruppen og tog derefter fat på tjeklisten. Da vi i de tre sogne har fælles menighedsråd er det naturligt at samarbejdet gælder for alle tre sogne i pastoratet: Glumsø-Bavelse-Næsby Pastorat.

Ved et medarbejdermøde sidste år foreslog jeg, at vi gik i gang. Vi løb for sjov skyld tjeklisten igennem og blev helt grebet af projektet. Ønsket om at vi blev grøn kirke har ligget der lige siden.

Det har været lidt overraskende, at vi allerede ved vores første møde i arbejdsgruppen kunne afkrydse rigtig mange af punkterne.
Vi vil nu arbejde videre med tjeklisten ved at vi udarbejder en arbejdsplan, så vi både kan fastholde og udbygge tjeklistens punkter.
Vi er i pastoratet en del af pilotprojektet: Næstved Provsti som grønt provsti.

Kontaktperson: Connie Bondesen Beier

Læs mere om kirken her