Inspirationsmateriale til kirker

"Det grønne kirkeliv – en buket af vildtvoksende ideer til at gøde den lokale kreativitet" hedder en spritny udgivelse fra Grøn Kirke. Det er et inspirations-katalog til kirker, der gerne vil have input til at gøre hverdagen endnu grønnere.

Siden 2008 har kirker kunne registrere sig som Grøn Kirke og der er i dag 147 grønne kirker på landsplan. Disse kirker har mange grønne erfaringer, gode ideer og kreative tiltag, som er værd at formidle videre.

Erfaringsdeling kirkerne i mellem

Baseret på en besøgsrunde til mange af de grønne kirker, udgiver Grøn Kirke derfor det lille katalog "Det grønne kirkeliv – en buket af vildtvoksende ideer til at gøde den lokale kreativitet." For at give gode erfaringer og kreative ideer videre de grønne kirker i mellem. Kataloget giver konkrete ideer til alt fra hverdagens tjenester og driftsopgaver til strategiske overvejelser i forbindelse med dagligdagen fra Grøn Kirke. Så her kan man finde svar på spørgsmål og inspirerende input til f.eks.: Hvad kan vi gøre som Grøn Kirke i forbindelse med Skabelsestiden? Hvordan kan vi effektivisere den daglige drift? Og hvad med events for at gøre opmærksom på, at vi er Grøn Kirke?

Bygger på kirkernes erfaringer

I foråret 2014 foretog Grøn Kirke en besøgsrunde ved hjælp af frivillige konsulenter til de grønne kirker i hele landet. Det kom der mange gode snakke ud af og mange gode ideer og erfaringer blev delt. Bl.a. en erfaring af, at mange trænger til gode input. Vi tror, at den bedste måde at inspirere kirker er ved hjælp af andre kirker. Således har vi igennem besøgsrunden indsamlet en masse gode eksempler og historier, som gerne skulle kommet fællesskabet af kirker til gode.

Kataloget kan læses her

Det kan også bestilles fra gronkirke(at)gronkirke.dk Kataloget er gratis, men vi vil gerne have portoen refunderet.

God læsning og inspiration!

det grønne kirkeliv
Tagget ,