Egebjerg Kirke

“Nu bliver vi grønne”

Nu er ansøgningen indsendt – så vi kan slutte os til den stadig voksende skare af ”grønne” kirker.

Vi opfylder betingelserne og mere til.
Det er punkter som miljøansvarlig affaldsordning, sænke temperaturen, når der ikke er folk i kirken og i konfirmandstuen, slukke for pc’en, når den ikke bruges, afholde årlig gudstjeneste med fokus på skaberværket, klima eller miljø som f.eks. vores høstgudstjeneste, indkøbe ”Fair-trade” varer, når disse findes, og meget mere.

”Fairtrade” varer – måske ved ikke alle, hvad det er, men kort fortalt stilles der særlige krav til disse varer, både m.h.t. at produktionen skal være miljømæssig bæredygtigt og m.h.t. at producenterne får en mindstepris. Prøv at google ”fairtrade”. Vi har i menighedsrådet den indstilling, at kirken selvfølgelig skal have en etisk holdning til behandling af mennesker, ikke mindst i den 3. verden, og til en ansvarlig udnyttelse og behandling af Guds skaberværk – vores fælles jord. Den holdning kan man bl.a. udtrykke ved sine indkøb.

Kontaktperson : Per Kragh

Læs mere om kirken her