Frederikskirken

​​
I Frederikskirken har de længe arbejdet for den grønne sag, og nu vil de derfor gerne registreres som grøn kirke officielt.

Kirketjenerne tog initiativet
I Kirketjenerfunktionen har vi på eget initiativ gennem de senere år arbejdet på miljøvenlige løsninger.
I begyndelsen af 2015 havde menighedsrådet i Frederikskirken Grøn Kirke som punkt på dagsordenen, og det blev officielt besluttet at de ville være Grøn Kirke.

De har siden forbedret deres grønne tilgang, men har dog helt fra den officielle beslutning opfyldt mere end de 25 punkter på tjeklisten, som er minimum for at kunne blive Grøn Kirke. Det er bare først nu, at de har fået gjort papirarbejdet med at lade sig registrere som Grøn Kirke.

Frederikskirken opfylder foreløbigt 41 af​ tjeklistens 48 punkter.

"De mest overraskende var, at på trods af forskellige politiske og holdningsmæssige ståsteder, blev beslutningen om at gøre kirken grøn officielt vedtaget hurtigt og gnidningsfrit.
Den største udfordring er løbende at balancere initiativet, så det ikke virker anmassende på dem, der ikke brænder så meget for det, men på den anden side at fastholde processen, så den ikke glider ud i sandet." udtaler Kirketjener Stine Petersen.

Kontaktperson: Stine Petersen

Læs mere om kirken her