Grøn Kirkelig Organisation – Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling

Dansk Missionsråds Udviklingsafdeling (DMRU) arbejder med udvikling i den tredje verden gennem medlemsorganisationer i Danmark.

"Det er vigtigt at tage klimaforandringerne meget alvorligt, særligt når vi ser konsekvenserne hos vores sydpartnere," udtaler medarbejder Birgitte Stieper fra DMRU.
"Vi vil gerne være mere grønne og samtidig inspirere vores medlemsorganisationer til at gøre en indsats på klimaområdet. At vi nu er Grøn Kirkelig Organisation er både et signal til omverdenen, om at vi tager klima og miljø alvorligt og samtidig en forpligtelse til at tænke det grønne ind i hverdagen fremover," fortsætter hun.

Af seneste tiltag har DMRU været med til at få udskiftet karkludene i deres fælleskøkken til mikroplastfrie klude i 2019.

November 2011

Tagget