Areopagos Danmark er Grøn Kirkelig Organisation.

Areopagos Danmark opfylder 27 ud af tjeklistens 48 punkter. og Medarbejderne har sammen udarbejdet et dokument, hvori de uddyber hvordan de arbejder med punkterne.

Vigtigt at inddrage alle

De har aktivt arbejdet med tjeklisten i ca. tre måneder – hvor alle medarbejdere har været med.

Opmærksomhed skaber bevidsthed

Det bedste ved processen med at blive Grøn Kirkelig Organisation har været, at alle medarbejdere har været positive i forhold til at gå med i arbejdet. Samtidig har det også været en udfordring hele tiden at fastholde opmærksomheden på punkterne.Til gengæld har medarbejderne oplevet, at de fra møde til møde kunne mærke en forskel på, hvor bevidste de er blevet i forhold til at arbejde med punkterne, og de mærker et øget engagement.

Areopagos Danmark er den niende kirkelige organisation i Danmark der vælger at blive Grøn Kirkelig Organisation. Se hvem de andre er her

Areopagos Danmark har valgt ikke at nedsætte et selvstændigt Grøn Kirkelig Organisations udvalg, men i stedet ladet alle medarbejdere være med i processen. ”Det, tror vi, vil gøre den største forskel for medarbejderne” udtaler kontaktperson Kirsten Grube Juul.

Skal I også være Grønne?

Skal din Kirkelige Organisation også være Grøn? Det kræver at I kan opfylde mindst 25 punkter på tjeklisten, med 2 punkter i hver kategori. Se tjeklisten her – og kontakt os gerne for yderlige information på gronkirke(at)gronkirke.dk​

Nr. Bjert
Areopagos,Årstidsfest