Haslev Kirke

Haslev Kirke er Grøn Kirke

Haslev Kirke har siden 2009 været Grøn Kirke, dvs. kirken opfylder de krav, der stilles for at blive anerkendt som Grøn Kirke (se tjeklisten), og der arbejdes med at fortsat at blive mere klima og miljøvenlig i den daglige drift samt at sætte temaet på dagsorden rent indholdsmæssigt.

Hvorfor Grøn Kirke?

Når Haslev Kirke valgte at blive Grøn Kirke hænger det tæt sammen med det budskab, kirken formidler: Vi tror Gud har skabt verden godt og givet den til os mennesker, for at vi skal bruge den og passe på den. At være Grøn Kirke hænger altså tæt sammen med troen på Gud som verdens skaber: Vi har som kirke et ansvar for både at tænke grønt i kirkens drift, men også for at tænke grønt i vores formidling af det kristne budskab.

Hvad gør Haslev Kirke?

Hvis du vil vide mere om Haslev Kirkes engagement som Grøn Kirke kan du her downloade kirkens Handlingsplan for Grøn Kirke 2021-2025.

Kontaktperson: Grethe Jensen, grethe@jueljensen.dk

Opdateret Juni 2021