Hjembæk Kirke

Hjembæk Kirke opfylder 33 af tjeklistens 48 punkter.

Grøn Kirkes tjekliste  kom første gang op på et menighedsrådsmøde for et halvt år siden.

En arbejdsgruppe har siddet og arbejdet lidt med ideen og set på listens indhold.

Ved en visionsdag 17. marts præsenterede jeg et forslag fra arbejdsgruppen for alle ansatte og hele menighedsrådet.

Vi fik en meget konstruktiv snak, og der var overvejende positiv indstilling til at gå videre mod at blive grøn kirke.

Ud fra snakken på visionsdagen blev der udarbejdet en færdig liste over punkter, vi kunne være med på.

Det var rart på visionsdagen at opleve, hvordan alle (m-råd og ansatte) deltog aktivt i debatten, så der alene ved snakken blev skabt en fælles bevidsthed om, hvordan vi kan ændre vaner og have mere fokus på miljøet.

De blev overraskede over, at vi allerede opfylder mange af de punkter, der var på listen.

De blev også inspirerede af listen – f.eks. tanken om at anskaffe en tjenestecykel. Den kan jo bruges, når graverne kører til bageren for at købe morgenbrød….

Kontaktperson: Asbjørn Hansen

Læs mere om kirken her