Inspirationsmateriale til Skabelsestiden

Der er en tid for det hele - også en tid for at sætte fokus på Guds skaberværk og på Gud som skaber. Skabelsestiden hedder det og ligger fra 1. september til 4. oktober. Grøn Kirke har udviklet et inspirationsmateriale til at markere perioden.

Der er mange måder man kan markere Skabelsestiden. Nogle kirker bruger den bl.a. til at forny de gamle høsttraditioner og holder en gudstjeneste som ikke kun handler om høst, men også om glæden ved jordens mangfoldighed og menneskets ansvar for skaberværket. Det er også en god anledning til - udover en gudstjeneste - at holde et arrangement, der sætter fokus på vores ansvar for den jord, vi er blevet givet.

Inspirationsmateriale

Grøn Kirke har udviklet et inspirationsmateriale til dig, der gerne vil markere Skabelsestiden 2015. Få inspiration til:

- en alternativ høstgudstjeneste med fokus på lokal og global høst

- en klimapilgrimsvandring

- fokus på 'grøn spiritualitet'

- aktiviteter med børn, der sætter fokus på klima og miljø

- bønner, salmer og tekster

Download materialet her