Kristkirken

​Vi blev opmærksom på "Grøn kirke" i starten af 2009. På det tidspunkt kunne vi sætte en lang række krydser i tjeklisten, men manglede lige de sidste.
Desværre gik det lidt trægt med at komme videre og der var lang ventetid på svar på forskellige spørgsmål, og desværre tabte jeg gnisten til at blive ved med at rykke for beslutninger.
Efter at ideen havde været i bero alt for længe, var der pludselig nogen der spurgte til hvordan det gik med projektet, og vi fik genstartet arbejdet med at få det sidste på plads.

Vi opfylder nu 35 punkter og har yderligere 4 på trapperne.

Det har som tidligere nævnt været meget ligefor med de punkter der omhandler fairtrade-indkøb, sparepærer, affaldssortering og ukrudtsbekæmpelse, sværere har det været at få bekræftet en opbakning til eksempelvis overvejende økologiske indkøb og valg af el-leverandør. Disse emner har været overskygget af diskussioner om kirkelukninger, strukturændringer og gudstjenesteformer, snarere end manglende interesse.

Kontaktperson for Grøn Kirke: Niels Preben Pedersen

Læs mere om Kristkirken her