Lille Fuglede kirke

Vores interesse for at være en del af Grøn Kirke blev vakt til stiftsmøde i Roskilde 2011.

Grøn kirke blev præsenteret og siden har vi haft mange debatter hvor vi hver især havde visioner og holdninger til projektet.

Fra start havde vi opfyldt en del punkter og som tiden er gået er flere blevet opfyldt.

At vi bliver en del af Grøn Kirke projektet betyder ikke at vores interesse og visioner stopper.

Projektet opfordrer til at vi fortsat er opmærksomme på hvad der sker i verdenen omkring os og at vi hele tiden forsøger at rette ind efter det bedst mulige.

Vores plan er i foråret at lave et "kom og se jeres kirke" arrangement, hvor vi præsentere vores nye tiltag på kirkegården. Samt projekt Grøn kirke.

Vi har fået lavet et lapidarium. En grøn oase med stisystem, hvilesteder, hjemmehørende planter og mindeværdige gravsten.

En lokalhistoriker har været inde og lave noget slægtsforskning på de afdøde personer som er navngivet på disse gravsten.

Vi er også i gang med at udarbejde renovering af våbenhus hvilke er et langvarigt projekt.

Kontaktperson: Eva Ivø

Læs mere om kirken her