Strandby Metodistkirke

Metodistkirken i Strandby, der ligger lidt nord for Frederikshavn er Grøn Kirke.

Vi er den største metodistmenighed i Danmark og har ca. 700 medlemmer. Vi har i det sidste års tid arbejdet lidt med energi og miljøproblematikken og vi forsøger at blive så miljøobservante som overhovedet muligt. Vi kan tilslutte os mindst 25 af tiltagene. og mangler vel en halv snes stykker. Vi har tiltagene fordelt over alle kategorier med mindst 2 inden for hver hovedgruppe. Vi har udskiftet alle normale glødepærer til sparepærer, automatisk tænd og sluk, lysdæmpere o.s.v. Vi har fået gennemgået kirken af en arkitekt, der er kommet med forslag til energibesparende tiltag, der bl.a. indebærer udskiftning af store og ikke energivenlige vinduespartier, samt efterisolering flere steder i kirken. Vi har valgt at indvendigt male i hvide farver, der mindsker brugen af elektrisk lys. Friluftsgudstjenester er en naturlig del af vores arbejde og foregår flere gange om året. Ja, der er egentlig meget som vi kan nævne.

Kontaktperson: Jan Hjortshøj

Læs mere om kirken her