Minikonfirmander og konfirmander planter håbstræer på Hannæs

Godt ti minikonfirmander fik hænderne i jorden, da de i oktober gravede ud og fyldte jord på for at plante et discovery-æbletræ på Lild Kirkegård på Hannæs. Træet blev velsignet og ceremonien sluttede med en fælles sang.

En måned senere i november var det en gruppe konfirmander, der dækkede til med jord omkring et nyplantet æbletræ ved Tømmerby Kirkegård efter en konfirmand- og familiegudstjeneste. Her kunne alle gudstjenestens deltagere beundre det nye æbletræ og nyde kirkegårdens storslåede udsigt over Vejlerne, mens de sang ”Vi vil plante et træ”.

Træerne blev plantet som en del af kampagnen ”Plant håb i verden!”, som de to kirker har samlet ind til både ved høstkollekten og ved familiegudstjenesten i november.

Læs mere om Plant Håb kampagnen her​.

Tagget , , , ,