Nørre Herlev Kirke

​Allerede i sidste menighedsrådsperiode begyndte vi at snakke om at vi gerne ville være Grøn kirke.

Men vi ville være Grøn kirke af gavn og ikke bare af navn. Vi kunne godt –med lodder og trisser – finde de 25 punkter uden at gøre noget særligt for det. Men vi ville gerne at det også skulle betyde en ændring i vores måde at handle på.

​Så derfor nedsatte vi efter valget for næsten 2 år siden et udvalg som har arbejdet målrettet med at blive Grøn kirke.

Vi har arbejdet med tjeklistens 48 punkter og kan nu tilslutte os 29 punkter ud af de 48 og minimum 2 punkter indenfor hvert område.

Og vi har lavet en handleplan, som er godkendt og vedtaget i menighedsrådet.
Processen har været interessant på mange måder. Vi har sparret en del med Frederiksborg Slotssogn i Hillerød, som jo har været grøn kirke i et par år.

Det har været en god inspiration. Men det har også været interessant at begynde at tænke i grøn og i genbrug, hvad er praktisk muligt og hvad er ikke muligt, når man som os er en lille landsbykirke.

Kontaktperson: Charlotte Chammon

Læs mere om kirken her