Nr. Bjert Kirke er blevet grøn kirke

I Nr. Bjert Kirke har de igennem lang tid haft fokus på, hvad de kunne gøre bedre for at tage hensyn til miljøet. Det sidste års tid har de intensiveret arbejdet med tjeklisten, og det har resulteret i, at de nu kan sætte kryds ved 29 af de 45 punkter, og dermed kalde sig Grøn Kirke.

Positiv overraskelse

Medlem af menighedsrådet Jytte Fink udtaler: ”Det mest overraskende har været at vi fandt ud af, at vi gjorde meget mere, end vi troede, vi gjorde. Det har også været sjovt at blive bevidst om alle de tiltag man kan gøre brug af.”

Velkommen til!

I Grøn Kirke-Gruppen i Danske Kirkers Råd hilser man Nr. Bjert Kirke velkommen og glæder sig over at opleve, hvordan der arbejdes på mange planer med de grønne kirker rundt om i landet.

Nr. Bjert kirke er den syvende kirke i Haderslev stift der bliver Grøn Kirke, og på landsplan er der nu 174 Grønne Kirker.

Kontaktperson: Jytte Fink

Læs mere om kirken her