Ørslev kirke

Ørslev kirke er blevet grøn.

De opfylder 31 af tjeklistens 48 punkter

Menighedsrådet i Ørslev Kirke fortæller åbenhjertigt om hvordan processen hen mod at blive Grøn Kirke har været:

"Tanken om at blive Grøn Kirke har ligget og simret i nogle år i en blanding af på den ene side ganske forståelig personaletræghed i forhold til at skulle vinke farvel til nogle effektive og nemme, men ikke-grønne løsninger i kirke og på kirkegård, - og på den anden side et tilbagevendende ”vi burde da også” og let samvittighedsnag hos menighedsrådet vekslende med bekymringer om, hvorvidt vi nu også efter en tilmelding ville kunne leve op til ordningens forventninger til grønt fokus og grønne løsninger.

En ny præst med sit lysegrønne håb i behold fik dog givet både personale og menighedsråd det afgørende skub gennem tjeklisten og ind i ”Grøn Kirke”. Vi er nu lettede over, at være kommet helhjertet med og tror egentlig på, at vi med vores tilmelding kun er ved starten af en proces, der naturligt vil accelerere i de kommende år.

"Guds grønne jord bliver ikke ved med at være grøn uden vores indsats."

Kontaktperson: Jacob Broholm Møller

Læs mere om kirken her