Øster Hurup Kirke i Hadsund er blevet Grøn Kirke

Øster Hurup kirke i Hadsund er blevet Grøn kirke. Men i virkeligheden har de været det længe, fortæller Kirkeværge Niels Jørgen Jensen.

Gammel nyhed

For 4 år siden arbejdede menighedsrådet i Øster Hurup Kirke på at blive Grøn Kirke, og opfyldte da også 31 punkter på tjeklisten. Men af en eller anden grund blev tjeklisten aldrig sendt ind til Grøn Kirkes sekretariat, så kirken er ikke blevet registreret som Grøn Kirke.

Nye menighedsrådsmedlemmer opdagede for nyligt fejlen, og fik kontaktet Grøn Kirkes sekretariat, og indsendt tjeklisten, så formalia kunne komme i orden. De er nu registreret som Grøn Kirke nummer 184, og er kommet på Danmarkskortet over de grønne kirker

I mellemtiden er der kommet 2 nye krydser på, så Øster Hurup Kirke opfylder 33 af tjeklistens punkter.

Stiftssamarbejdet bærer stadig frugt

Der er nu 17 grønne kirker i Aalborg stift, og 184 grønne kirker på landsplan. Grøn Kirke-gruppen under Danske Kirkers Råd hilser Øster Hurup Kirke velkommen og glæder sig over en ny grøn kirke, og over at se at samarbejdet med Aalborg Stift bliver ved med at bære frugt.

Øster Hurup Kirke