Ideer til Skabelsestiden

Der er flere forskellige måder at fejre skabelsestiden på:

• Husk at tage billeder under fejringen, for at inspirere andre kirker til at gøre det samme.
  • Del det på de sociale medier: facebook, instagram mm.

Gør evt brug af dette bibelvers:

”Sandelig siger jeg jer: Hvad I binder på jorden, skal være bundet i himlen, og hvad I løser på jorden, skal være løst i himlen. Jeg siger jer også: Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader. For hvor to eller tre er forsamlet i mit navn, dér er jeg midt iblandt jer.” Matt 18:18-20.

Et bønnemøde er en simpel og smuk måde at fejre skabelsestiden på. Ikke blot for kirkens medlemmer, men det er også en god måde at få en forbindelse til dem udenfor kirken.

Start med en checkliste:

• Bed alle kirker der er med, om at reklamere for bønnemødet.
  •  Lav flyers, hæng plakater op og del det på sociale medier.
  • Sørg for at der er en leder fra hver kirke, til at medlede bønnemødet.

Forslag til et bønnemøde

Åbnings bøn

Tænd et lys som det første. ”Vi samles her i dag, i skaberen, frelseren, Guds navn. Pris Herren! Gud er lys og liv, skaberen af universet, kilden af al liv. Englene synger; lyset af alle mysterier, kendt og ukendt for menneskene, og liv som leves” (Hildegard of Bingen, 13th Century)

Åbnings sætning

En: Vi samles i Guds billede

Alle: Vi alle er et fællesskab af kærlighed

En: Vi samles i navnet på frelseren.

Alle: Vi alle forsoner alle skabninger.

En: Vi samles i nærværet af livsgiveren.

Alle: Vi alle er inspireret af nyt liv og fornyer det.

Læs: Salme 104

Sange

Syng en salme som priser Gud som skaber. Find en salme, som deler alle traditionerne, hvis det er muligt.

Her er en liste over engelske salmer

Her er en playliste med forslag til lovsange