Ting-Jellinge Kirke

Vi opfylder 26 af de 48 punkter og arbejder løbende på at udvide dette antal, men der skal også være økonomi i forbedringerne og vi udskifter ikke bare fx elartikler uden grund.

Det har været en lang proces på 1½ år at blive grøn kirke, hvor det flere gange har været på dagsordenen på menighedsrådsmøderne.

Det sværeste har været at sammenholde alle oplysningernne og bevidst tilvælge miljørigtige produkter på trods af en stram økonomi. Vi er i p.t. i gang med at se meget på el og varmeforbrug og får i øjeblikket optimeret varmestyringen i de tre kirker, i præstegården og i Sognegården, da det først og fremmest giver en bedre økonomi.

Derfor er økonomien også af væsentligt betydning for når vi vælger om vi kan krydse det enkelte punkt af. Det har også gjort os bevidste om at vi faktisk uden at tænke over det er miljøbevidste, da vi fx ikke vander, med mindre der lige er sat nye planter og det er knas tørt.

Kontaktperson: Marie Louise Dilling Hansen

Læs mere om kirken her