Vor Frue Kirke-Københavns Domkirke

​Aase Rønkilde, tidligere kontaktperson for Vor Frue Kirke som Grøn Kirke, skriver følgende:

"Vi nedsatte en grøn arbejdsgruppe i november 2008 og opfylder nu 27 punkter på listen. Det har været en lærerig proces, hvor vi bl.a. har skullet gøre op med indgroede vaner.Vi har også måtte acceptere at ikke alle grønne tiltag er praktisk mulige. F.eks. kan vi ikke bruge genopladelige batterier til senderne til vores højttaleranlæg. Ligeledes har det været en streg i regningen at vores varmeudgifter er steget efter at vi er gået over til sparepærer, da de ikke afgiver varme som glødepærer. Men det sjove ved at være Grøn Kirke, at vi er mange om at få og give inspiration og holde hinanden fast i de grønne værdier."

Kontaktperson: Bent Sloth

Læs mere om Vor Frue Kirke her