Bredstrup og Pjedsted er ny Grøn Kirke

Ny Grøn kirke

Bredstrup og Pjedsted Kirker som ligger i Fredericia Provsti, Haderslev Stift, er ny grøn kirke.

Beslutningen om at blive grøn kirke blev taget på et visionsmøde i sommeren 2021. Her begyndte Bredstup og Pjedsted så småt at skele til listen i deres arbejde. Det var her i det nye år 2022, at de besluttede at satte sig ned, og gå listen igennem og lavede en detaljeret handlingsplan. Derefter kunne de få sat de første tiltag i gang. De opfylder på nuværende tidspunkt 28 punkter og har 14 punkter i handlingsplanen med deadline på.

Bredstup og Pjedsted fortæller at processen har været god og spændende, men de glæder sig til at komme i gang med flere af tiltagene på listen. Dertil fortæller de også at ”det har været glædeligt at se, at vi i et gammelt landsogn med sparsommelig omtanke allerede opfyldte mange af målene i forhold til energiforbrug, indkøb, træplantning og affald”.

Find mere om Bredstup og Pjedsted kirke på deres hjemmeside her.

Pjedsted kirke