Brønshøj Kirke

I Brønshøj Kirke har vi gennem det sidste års tid arbejdet målrettet for at opfylde kravene til at betegne sig som Grøn Kirke.

Vi er nu nået i mål! - i og med at vi opfylder 2 punkter indenfor hver kategori (det var ikke så svært) og at vi herefter på nuværende tidspunkt også opfylder 26 af de 48 punkter i tjeklisten. Det er vi rigtig glade for.

Det var en stor fornøjelse at vi nåede frem til målet ved i sommer at holde en udendørs gudstjeneste i Præstegårdshaven på Brønshøj kirkevej.

Kontaktperson: Preben Rohde

Læs mere om kirken her

September 2010

Personalehåndbog
​​Brønshøj Kirke har været Grøn Kirke siden september 2010, hvilket har været meget uproblematisk for dem, da ”vi skal være ordentlige og passe på de ressourcer, vi har”. Menighedsråd har været meget engageret i at blive Grøn Kirke lige fra begyndelsen, og så det næsten som en ’bunden’ opgave. Som menighedsråd og kirke har de sat sig nogle målsætninger, som de gennemgår årligt – Grøn Kirke et en af de aktiviteter, som de prioriterer og dermed følger med på trods af menighedsrådsvalg.

For at holde sig selv oppe på deres satte målsætninger har Brønshøj Kirke udviklet et procedureblad for Grøn Kirke, som er at finde i kirkens Personalehåndbog. Procedurebladet har til formål ”at informere omkring kirkens holdning til Grøn Kirke” og det tager udgangspunkt i overskrifterne fra Grøn Kirke-tjeklisten.

Det væsentlige ved procedurebladet er, at det tager udgangspunkt i hverdagen. Personalehåndbogen er ikke et teoretisk opslagsværk, men en helt lavpraktisk bog med anvisninger på, hvordan kirkens personale efterlever procedurerne. Personalehåndbogen og Grøn Kirke-procedurebladet gør hverdagen og implementeringen af Grøn Kirke i kirken nemmere at gå til, ”for den beskriver jo blot arbejdsdagen, som den er” tilføjer Martin Bjaklev. Et procedureblad er således en god og overskuelig måde at få Grøn Kirke implementeret i kirkens hverdag – og så kan den være behjælpelig ved udskrift af menighedsråd, da man kan henvise til den som en målsætning, kirken ønsker at opfylde.

Se deres personalehåndbog her.