Langhøjkirkerne er blevet grønne

Langehøj kirkerne

Langhøjkirkerne er en samling af 4 kirker. Vejrum Kirke, Asp Kirke, Ølby kirke og Fousing kirke, der er placeret i Struer og Køge.

Der er udarbejdet en handleplan for de individuelle kirker i langehøjkirke samlingen. De overordnet mål for alle kirkerne er at 1) Lære at tænke grønne tiltag ind i dagligdagen, 2) Leve op til de 70% CO2 reduktion inden 2030 og 3) Der arbejdes videre med tjekliste også for kirkegårdene.

Kirkerne tjekker 32 punkter af og har tilføjet to selv. Den ene værende at der laves buketter af stauder og naturmateriale og det andet punkt er at de indsamler konfirmationstøj så det kan blive genbrugt.  Der til ønskes det også at øge fokus på det fælles ansvar vi har for den jord, vi lever af og på.

Læs mere om Langhøjkirkerne på deres hjemmeside her.

Tagget , ,