Ny grøn kirke i Aarhus Stift

I Skæring Kirke har de nedsat et Grøn Kirke -udvalg bestående af to medlemmer af Menighedsrådet, en kirketjener, en præst og kirkeværgen.

Udvalget har arbejdet med tjeklisten siden august måned, og kan allerede opfylde 28 af de 48 punkter.

Resten af punkterne på tjeklisten har de har de inddelt i forskellige kategorier: således har de 7 punkter der " ikke skal meget til, før vi kan gøre"

og 6 punkter de " straks vil tage op i Grøn Kirke udvalget,

samt de resterende punkter, som de vil kigge på snarest

"Det der overraskede os mest var at vi allerede gjorde flere af tiltagene/punkterne fra tjeklisten og vi forholdsvis nemt kunne opfylde andre og allerede i processen med at snakke om det blev Kirketjenerene opmærksom på flere ting vi burde gøre anderledes og det har vi allerede iværksat, f.eks bruger vi ikke længere engangsservice."

Læs mere om kirken her

Kontaktperson: Søren Christensen

Med Skæring Kirke er der nu 64 Grønne Kirker i Aarhus Stift og 190 på landsplan

Grøn Kirke gruppen under Danske Kirkers Råd glæder sig over endnu en Grøn Kirke, og bifalder idéen om at arbejde trinvis med punkterne på tjeklisten