Indlæser Begivenheder

« Alle Begivenheder

• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Grøn Kirke webinar: natur og diakoni

7. juni 2023 @ 16:00 - 17:00

Pilgrimsvandring

Natur og diakoni

Mennesket og naturen eksisterer i et tæt sammenvævet forhold, men mennesket har længe udnyttet naturen, og relationen er blevet skæv. Vi skal finde ind til en ny måde at forstå os selv i samspil med naturen og forstå den værdi og det potentiale, der ligger i naturen i sig selv. Det kan komme til udtryk på mange måder – bl.a. også helt lavpraktiske aktiviteter og diakonal praksis.

Grøn Kirke lancerer en opdateret tjekliste, og en af de nye tilføjelser på tjeklisten er punktet om grøn diakoni, hvor der står følgende: “Vi sætter fokus på samspillet mellem diakoni og natur, fx pilgrimsvandringer, naturandagter, terapihaver m.m.”

Tidligere biskop, Peter Fischer-Møller vil fortælle om de teologiske overvejelser, som samspillet mellem natur og diakoni rummer. Cathrine Shroff vil fortælle om det globale perspektiv ved grøn diakoni i praksis i Kenya, hvor de er meget inspirerede af Grøn Kirke i Danmark, og om hvordan den Anglikanske Kirke særligt arbejder meget med social bæredygtighed koblet med klimaretfærdighed.

Tilmelding til webinar sker via dette link:

Grøn Kirke
gronkirke@gronkirke.dk