Grøn Faste

Teologi og praksis - åndelighed og handling - mødes i fasten. Fasten rummer mange facetter, og det er naturligt at tænke omsorg for skaberværket med ind i fasten.

Find Grøn Kirkes fastemateriale for 2024 med samtalekort, liturgi, bønner, velsignelser her: Fasten - om vaneburd

Grøn Kirke har samlet fastemateriale fra mange forskellige kirker. Vi har alle forskellige traditioner, men der er masser at lære af hinanden. Fasten er for nogen måske noget, der er gået i glemmebogen, for andre er det noget, som de møder fra sundhedsverdenen frem for i kirken. Uanset, så er fasten lige aktuel i dag og har masser at lære os. Det er naturligt at tænke det grønne med ind i fasten. Ord som mådehold og "at afstå fra" er noget, som hænger sammen med faste, men som i høj grad også hører sammen med omsorg for skaberværket og at tænke grønt. Dyk derfor ned i denne overflod af spændende fastemateriale, og pluk hvad du kan bruge.

Find forskellige kirkers fastemateriale herunder

Har jeres kirke lavet fastemateriale, i særdeleshed hvis det er med grønt fokus, som I gerne vil dele? Kontakt os på gronkirke@gronkirke.dk