Håbskuffert

Vil I fortælle om håb og handlemuligheder i forhold til klimaforandringernes konsekvenser i vores tid? Så er der hjælp at hente i Grøn Kirkes HÅBSKUFFERT!

En kasse med et budskab og idéer til både håb og handling
Håbskufferten er en kasse med: Træ, Quinoa, Tang  og Bivoks. Hvert element fortæller en historie om bæredygtigt håb og handling, som vores eget og kirkens svar på klimaforandringernes konsekvenser på kloden. Håbskufferten er et pædagogisk redskab til at snakke om håb og handling, som kan bruges til andagter, gudstjenester, undervisning og kirkelige aktiviteter. Håbskufferten indeholder fysisk materiale til brug i kirkens aktiviteter, og her på siden finder du onlinedelen med masser af baggrundsviden, andagtsmateriale, liturgiske byggeklodser til gudstjenestebrug samt forslag til aktiviteter. Gå på opdagelse i Håbskuffertens spændende univers.

Her på siden finder du materialer og inspiration til Håbskuffertens element: træ.

Her på siden finder du materialer og inspiration til Håbskuffertens element: bier.

Her på siden finder du materialer og inspiration til Håbskuffertens element: tang.

Her på siden finder du materialer og inspiration til Håbskuffertens element: quinoa.

1. Hvor finder du Håbskufferten?
Håbskufferten finder du rundt i landets stifter. Der findes to kufferter i hvert stift, dvs. 20 kufferter i alt. Håbskufferten er placeret på hvert af de 10 stiftskontorer, som du kan se nedenfor på kortet.

2. Hvem kan låne Håbskufferten?
Håbskufferten er tilgængelig for alle - både indenfor og udenfor Grøn Kirkes netværk og på tværs er kirker og kirkelige organisationer. Lån af Håbskufferten er baseret på tillid, i forventning om at lånere passer på kufferten og afleverer den tilbage efter endt brug.

3. Hvordan kan jeg låne kufferten?
Du starter med at skrive en mail til gronkirke@gronkirke.dk og forhører dig om den nærmeste ledige Håbskuffert. Dernæst er det blot at dukke op på det angivne sted (en af de 10 stiftsadministrationer, som vist på kortet nedenfor) og bede om at få udleveret kufferten. Stiftsadministrationen fungerer udelukkende som opbevaring for kufferterne og kan derfor ikke svare på yderligere spørgsmål. Alle spørgsmål rettes til Grøn Kirke. Som udgangspunkt låner man Håbskufferten i op til 14 dage af gangen, hvorefter den afleveres tilbage til afhentningsstedet. Har man brug for kufferten i længere tid aftales det nærmere med Grøn Kirke.