Et bæredygtigt middagsbord

Opskrifter og refleksioner over kirkens mad

Håbet for hæftet "et bæredygtigt middagsbord" er dobbelt. Vi ønsker at kalde til større bevidsthed om madens betydning, både for os som kristne og for vores påvirkning af naturen. Med den bevidsthed håber vi også at anspore til handling – hjemme ved vores egne gryder, i vores menigheder og i vores adfærd overfor næsten. Som en praktisk håndsrækning har vi derfor inkluderet et afsnit med opskrifter af Claus Meyer. Her finder du både sæsonaktuelle og bibelsk inspirerede festmåltider til kirkeårets højtider og inspiration til grønne spisevaner i årets almindelige hverdage.

Find inspiration til mere bæredygtig og grøntsagskærlig fællesspisning i kirken

grøntsagskærlige opskrifter udviklet til fællesspisningsbrug i kirke - af kok og kogebogsfatter, Tina Scheftelowitz

Webinar

Om hæftet "et bæredygtigt alterbord" og fællesspisninger og mere grøntsagskærlig mad i kirken
Mad og fællesspisninger er en stor del af kirkens sociale arbejde og hverdag. I dette webinar sætter vi fokus på både teologiske og praktiske vinkler på emnet. Peter Fischer-Møller og Naja Mottelson er begge en del af Grøn Kirkes arbejdsgruppe og har været med til at lave en udgivelse, der sætter teologisk og etisk fokus på mad. Tina Scheftelowitz er kogebogsforfatter og foredragsholder og har sammen med Grøn Kirke lavet et pilotprojekt om mere grøntsagskærlig fællesspisning i en kirke og vil komme med inspiration til den praktiske del.

Grøntsagskærlig køkkenworkshop

Ønsker I for alvor at blive inspireret og hjulpet i gang med mere grøntsagskærlig mad? Så kan I bestille en køkkenworkshop med kogebogsforfatteren Tina Scheftelowitz. I videoen nedenfor kan I se, hvordan en køkkenworkshop med Tina foregik i Brøndby Strand Kirke.