Bliv Partnerskabskirke

BLIV PARTNERSKABSKIRKE

I kan som registreret grøn kirke indgå i et partnerskab med Grøn Kirke. Partnerskabsordningen betyder, at  Grøn Kirke kan målrette vores ydelser til de kirker, som ønsker at arbejde lidt dybere med den grønne omstilling – det være sig både i teologi og praksis. På den måde kan Grøn Kirke levere konkret materiale til din kirke, så I ikke behøver opfinde den dybe tallerken. Der vil hvert år være nyt spændende materiale at hente, hvorfor det også giver mening at forny partnerskabsaftalen fra år til år.

INDGÅELSE AF PARTNERSKAB

Som kirke kan I indgå i et partnerskab ved at bestille det, vi kalder partnerskabspakken. Derudover kan I også vælge nogle ekstra ydelser efter behov. Læs mere i boksene nedenfor.

Partnerskabspakken
  • Deltagelse ved Grøn Kirkes årlige konference for op til 2 personer.
  • Undervisningsmateriale og inspirationshæfter tilsendt
  • Prædikenvejledning med grøn inspiration

Kr.

/år* **

*Partnerskabspakken kan købes af den enkelte grønne kirke. Har man har flere kirker i samme sogn eller pastorat, så regnes der per menighedsråd og ikke per kirkebygning.

**Efter konferencen er afholdt, koster partnerskabet 500 kr. for det resterende år.

Med partnerskabspakken får I to pladser til Grøn Kirkes årlige konference. Derudover får partnerskabskirker tilsendt nyproducerede inspirationsmaterialer, samt mulighed for gratis at bestille det materiale, Grøn Kirke allerede har udgivet.

Ekstra ydelser
  • Besøg af frivillig konsulent til faglig sparring/inspirationsoplæg.
  • 1000 kr. (eksklusiv kørselsbidrag)
  • 1 times telefon/online vejledning fra Grøn kirkes sekretariat
  • 500 kr.

Kr.

/ydelse

De ekstra ydelser dækker over følgende:
Et besøg fra vores frivillige konsulentkorps, som har meget relevant viden indenfor emner såsom energi, forbrug, affald, miljøledelse, grøn teologi, bæredygtighed på kirkegården, biodiversitet, omlægning og planlægning af nye tiltag og systemer. Konsulenterne kan bookes til et besøg i jeres kirke, enten angående et oplæg eller til et møde med faglig sparring. Der vil forekomme en ekstra omkostning i form af kørselsgodtgørelse ved et besøg fra en konsulent.
Se de frivillige konsulenter her.

Et online eller telefonisk møde med en fra Grøn Kirkes sekretariat af 1 times varighed. Det kan være, at I har brug for sparring eller vejledning indenfor tjeklistens punkter. Det kan være rådgivning og inspiration angående afholdelse af arrangementer, mulighed for at udforske netværk eller andre relevante emner for den enkelte grønne kirke.

TILMELDING

Det er simpelt at tilmelde sig som partnerskabskirke. Da kirken allerede er registreret som grøn kirke, mangler vi blot nogle få informationer. Udfyld formularen nedenunder, så vender vi tilbage med en bekræftelse og betalingsoplysninger hurtigst muligt.
OBS:  Vær opmærksom på om den indtastede mailadresse er korrekt. Du vil kort efter du har trykket "send besked", modtage en automatisk genereret e-mail, som bekræftelse på at vi har modtaget de sendte oplysninger.

Kirke
Faktureringsadresse
Navn på kontaktperson
Email på kontaktperson