• Denne begivenhed er allerede afholdt.

Et bæredygtigt middagsbord – om fællesspisninger og grøntsagskærlig mad i kirken

april 16 @ 16:00 - 17:00

Hver dag åbner vi køleskabet for at blive mætte. I den simple og nødvendige handling åbner vi dog også op for ét af tidens mest afgørende spørgsmål, for kristne såvel som alle mennesker på jorden: Hvordan brødføder vi os selv uden at skade den klode, vi deler? Hvordan sikrer vi mad på bordet for vores familier uden at tage nødvendige ressourcer fra vores næste på den anden side af jorden? Hvordan kan vi forstå vores rolle og opgave i denne virkelighed – som kristne, som medmennesker, som jordboere?

Mad og fællesspisninger er en stor del af kirkens sociale arbejde og hverdag. Ved dette webinar vil vi sætte fokus på både teologiske og praktiske vinkler på emnet. Peter Fischer-Møller og Naja Mottelson er begge en del af Grøn Kirkes arbejdsgruppe og har været med til at lave en udgivelse, der sætter teologisk og etisk fokus på mad. Tina Scheftelowitz er kogebogsforfatter og foredragsholder og har sammen med Grøn Kirke lavet et pilotprojekt om mere grøntsagskærlig fællesspisning i en kirke og vil komme med inspiration til den praktiske del.

Vær med og lad dig inspirere til arbejde i din egen kirke.

Tilmeld dig webinaret via dette link:

Grøn Kirke
gronkirke@gronkirke.dk