Fyraftensmøde: Rækker vore klima-ambitioner?

​Kloden er under pres. Det ved de fleste af verdens ledere, når de i december mødes til klimatopmødet COP24 i Polen. Den seneste rapport fra FNs klimapanel understreger, at ambitionerne skal hæves, at der skal handles nu og at alle må bidrage.
Derfor spørger vi os selv og hinanden: Er vi ambitiøse nok – eller skal vi op i et helt andet gear? Hvad gør og kan vi gøre, så det for alvor rykker noget for klimaet og miljøet? Batter den lokale genbrugsbutik eller grønne kirke noget i det store billede?

Grøn Kirke og Folkekirkens Nødhjælp inviterer til et fyraftensmøde om, hvordan civilsamfund, organisationer, kirker og enkeltpersoner kan gøre en reel forskel for klodens tilstand.

• I PANELET:
    Peter Fischer-Møller, biskop i Roskilde Stift og repræsentant for Grøn Kirke
    Birgitte Qvist-Sørensen, generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp
    Christian Ibsen, direktør i den grønne tænketank Concito
    Christoffer Emil Bruun, vært på Tidsånd på P1, leder samtalen.
    Efter debatten er der mulighed for klima-networking. Folkekirkens Nødhjælp serverer en lille forfriskning.
    Dato: 29. november kl. 16-17.30
    Sted: Folkekirkens Nødhjælp // Meldahlsgade 3, stuen // 1613 København V
    Tilmelding senest tirsdag den 27. november Lærke Bruhn Elming : lbel@dca.dk // mobil 6021 1792
Tagget , , , ,