Gershøj Kirke

Ideen om at blive Grøn kirke voksede frem samtidig med, vi fik ideen til at holde TRO – økologisk kirkefestival.

Det var i forbindelse med en inspirationsdag i oktober 2011, hvor bl.a. biskop Peter Fischer-Møller holdt oplæg om Grøn kirke. Den første økologiske kirkefestival blev holdt i september 2012.

Det har været spændende og lærerigt at arbejde med Grøn kirke samtidig med tilrettelæggelsen af den økologiske kirkefestival, fordi vi til festivalen har samarbejdet med bl.a. Lejre kommune, institutioner i kommunen, privatpersoner og lokale private erhvervsdrivende, som alle har klima og bæredygtighed som en del af deres arbejde.

Det interessante i den sammenhæng har været at opleve, at vi fra hver vores hjørne har kunnet bidrage på forskellig vis til dette ene emne, og der er vokset et frugtbart samarbejde frem i forbindelse med festivalen.

Vi opfylder 30 af punkterne i tjeklisten til Grøn kirke

Kontaktperson: Helene W. Rasmussen

Følg med i kirkens arbejde her

5. December 2012