Hjallerup Kirke

Hjallerup Kirke har arbejdet med tjeklisten i 3 måneder og opfylder nu 26 punkter.

Hjallerup Kirke havde allerede inden arbejdet med tjeklisten mange grønne tiltag i kirken. De har bl.a. et velfungerende kommunalt genbrugssystem, et grønt-tænkende medarbejderstab og årlige høstgudstjenester og høstmarkeder, hvilke er en god anledning til at prise skaberværket. Produkterne sælges for at hjælpe de lande, der har mangel på fødevarer. De involverer også konfirmander i Folkekirkens Nødhjælps årlige sogneindsamling til fordel for nødlidende i den tredje verden, hvilket både er et undervisende, engagerende og overskudsgivende projekt.

I Hjallerup Kirke har de på medarbejdermøder drøftet de forskellige emner på tjeklisten. Det har dannet grobund til en god snak om mulige nye tiltag i forhold til de 48 punkter og i forhold til det, de allerede gør i dag. De vil fortsætte med at drøfte deres status som Grøn Kirke i fremtiden og håber på, at de kan komme til at efterleve endnu flere punkter på tjeklisten.

Kontaktperson: Torben Sanden

Læs mere om Hjallerup Kirke