Ny strategi med fokus på håb

Grøn Kirke har fået ny strategi for 2018-20 med FNs verdensmål og håbet som omdrejningspunkt.

Grøn Kirke har fået ny strategi for 2018-20. Strategien tager udgangspunkt i FNs 17 Verdensmål for bæredygtig udvikling med særligt fokus på de verdensmål, der handler om ”Bæredygtig energi”, ”Bæredygtige byer og lokalsamfund”, ”Ansvarlig forbrug og produktion”, ”Klimaindsats”, ”Livet i havet” og ”Livet på land”.

Strategien har samtidigt håbet som omdrejningspunkt. Med klimaforandringernes stadig voldsommere konsekvenser tegner fremtiden alt andet end lys. Uden håbet bliver vi opgivende og magtesløse, og så mister vi motivationen til at kæmpe for den klode, som Gud har skabt. Grøn Kirke vil derfor pege på dels det kristne håb og dels de konkrete tegn på håb, som vi kan identificere.

Grøn Kirke bidrager til verdensmålene og holder fokus på håbet gennem dels Grøn Kirkes netværk af knap 200 grønne kirker, og dels gennem en række projekter og aktiviteter, som udføres i samarbejde med kirker og organisationer.

Læs hele strategien her: https://usercontent.one/wp/www.gronkirke.dk/wp-content/uploads/2018/04/Strategi-for-arbejdet-med-Grøn-Kirke-2018-20.pdf?media=1710247798

Tagget , , , , ,