Reerslev Kirke er blevet grøn kirke

​Reerslev Kirke  har et lille menighedsråd på 5 medlemmer.
Det er ​menighedsrådsformand Lene Thamm der sammen med præster og ansatte  har arbejdet ​med det grønne.

Lene Thamm fortæller: "​​Vi har hørt om grøn kirke fra Finderup Kirke​, som ​har været grøn kirke siden 2012."

Om processen siger hun: "Det var ret spændende at gå kirken igennem for at se om vi kunne opfylde kravene.
​Der var ikke mange ting vi skulle lave om for at ​få sat krydser nok på tjeklisten til at ​blive grøn kirke".

​Fremover vil Lene Thamm prøve at ​engagere flere i arbejdet med ​at forblive grøn kirke.​

Med Reerslev kirke er der nu 52 grønne kirker i Roskilde stift og 195 på landsplan.

​Grøn Kirke- Gruppen under Danske Kirkers Råd byder Reerslev velkommen, og glæder sig endnu en grøn kirke i Roskilde Stift, og over at kirker kan inspirere hinanden til at blive grønne.

Læs mere om kirken her

April 2018