Sakramentskirken

​Sakramentskirken på Nørrebro i København, er den tredje katolske kirke der bliver Grøn Kirke.
Det har taget ca. 1 år, fra de startede med at arbejde med tjekliste og handlingsplan, til de blev godkendt som Grøn Kirke.

Der hvor de har gjort den største indsats, er omkring deres energiforbrug. Det er samtidig det, de opfatter som den mest givende del af processen med at blive grønnere.
De har b.la  skiftet til LED pærer,sænket temperaturen om natten, indgået aftale om køb af strøm fra grønne kilder, og haft besøg af en energirådgiver.

Den største udfordring lå i at vurdere vægten af de enkelte punkter på tjeklisten i det samlede billede (hvilke punkter var de vigtigste at håndtere i første omgang, hvilke evt. kunne vente til senere i processen), og revurdere vores handlinger med et ærligt blik.

Sakramentskirken opfylder p.t 28 af tjeklistens 48 punkter

Kontaktperson: Agnieszka Nielsen