Vadum kirke

Vadum kirke kan på nuværende tidspunkt krydse 30 af tjeklistens 48 punkter af. De har arbejdet med projektet i flere år,og har udarbejdet en handlingsplan, der tages op til fornyelse en gang om året.
I Vadum Kirke har de fundet arbejdet med tjeklisten ganske enkel:" idet vi hurtigt fandt ud af at mange af punkterne jo var naturlige processer som vi egentlig ikke tænkte over".

Mange nye procedurer er blevet igangsat, b.la er alle belysningskilde udskiftet til LED, belysningen af kirken er blevet indskrænket til 2 timer dagligt, kirkebussen er blevet erstattet af en mindre bil, på indkøbssiden vælges der miljømærkede produkter, og der afholdes en årlig friluftsgudstjeneste i samarbejde med den lokale frikirke.

Læs mere om kirken her

Kontaktperson: Christian Lichon Clausen