Brøndby Strand Kirke er ny grøn kirke

Brøndby Strand Kirke har gennem tre måneder arbejdet med tjeklisten og opfylder nu 28 ud af 48 punkter og er dermed ny grøn kirke.

Det mest overraskende for dem i processen har været deres bekymringer angående omkostningerne ved at omlægge til økologi, fairtrade og genopladelige batterier. Der har ligeledes været nogle bekymringer fra menighedsrådet og personale angående udfasning af papirprogrammet, men det er blevet taget meget positivt imod af menigheden, som har givet god feed back. Så bekymringerne blev vendt til positive tilbagemeldinger i kirkens hverdag.

Kirken holder blandt andre ting en julestue med hjemmebag, adventskranse og loppebod, hvor overskuddet går til kirkens sociale arbejde.

Med Brøndby Strand Kirke er der nu 13 grønne kirker i Helsingør Stift.

Kontaktperson: Elisabeth Krarup de Medeiros, ek@km.dk