Aars kirkegård er Grøn Kirkegård

Aars kirke

Aars Kirkegård er ny grøn kirkegård

Aars kirkegård ligger i Nordjylland, i Aars sogn.
Lone Primdahl Dolmer skriver om Aars kirkegård og deres rejse til at blive Grøn Kirkegård.

"Aars Kirkegård er en flot og velholdt kirkegård anlagt rundt om kirken. Kirken og dermed kirkegården er centralt placeret i Aars by og derfor ofte besøgt både af kirkegårdens brugere og af folk der ønsker, at gå en tur og nyde roen og de flotte planter. Menighedsrådet og kirkegårdens medarbejdere sætter en ære i at alle kan føle sig velkommen på kirkegården og at der bliver taget imødekommende hensyn til kirkegårdens brugere.

Om Aars kirkegård

• Grøn Kirkegård siden 2022
  • Har udfyldt 27 punkter på tjeklisten
  • Aars ligger i Nordjylland

Udover kirkegården ved kirken er der en annekskirkegård uden for bygrænsen. Her arbejdes der på at gøre kirkegården - kaldet Blåbærdalen til et naturområde, hvor der er højt til himlen og fred for sjælen.Ved Aars kirke har vi de seneste år arbejdet målrettet på at blive en del af Grøn Kirkegård. Vi glæder os over, at det er lykkedes og overraskende for os var det, at vi allerede var langt, da vi først kom i gang. Sjovt har det været at høre om forskellige oplevelser af det at være grøn og vi har i processen lært lidt mere om hinanden i kirkegårdsudvalget. Outputtet har været en fælles glæde ved at være med til at gøre en forskel for kommende generationer".

Læs mere om Aars kirke og kirkegård på deres hjemmeside her