Bråby kirke er ny Grøn Kirke

Bråby kirke ligger i Sydsjælland. Kirken tjekker 25 punkter af på tjeklisten.

Menighedsrådet ved Bråby kirke begyndte at arbejde med Grøn kirke før sidste menighedsrådvalg, og det nuværende råd har arbejdet videre, og manglede mest punkterne om information og forankring. Det gav derfor bedst mening at gøre det sammen med de andre to kirker, Øde Førslev og Teestrup kirke, og menighedsråd i pastoratet, som de også har dannet et fælles grønt udvalg med bestående af ansatte og menighedsrådsmedlemmer.

Kirken fortæller, at de nok ikke kan krydse flere punkter af på tjeklisten, da der er flere punkter, som ikke er aktuelle for dem. Det er punkter som omhandler fly, vaskemaskine, opvaskemaskine, computer, mm, da de er en lille kirke med kun 357 indbyggere i sognet.

Det 'sjoveste' og mest overraskende er nok, at kirken faktisk opfylder en stor del af punkterne allerede, eller at der ikke skal gøres så meget for at opnå det, fortæller kirken.

Læs mere om Bråby kirke på deres hjemmeside her