De dage blomsterne springer ud: litterært værk om den 15-årige og klimakrisen

Dette fastemateriale fra Metodistkirken er et litterært projekt, der nok bedst kan karakteriseres som en fastebog. Bogen består af en sammenhængende forstælling med fordelt på 40 afsnit, så du har et afsnit til hver dag. I bogen præsenteres vi for fragmenter og hændelser i den 15-årige Sagas liv.

Fastebogen handler om at få øje på Gud i en skabt verden, der befinder sig i en klima- og biodiversitetskrise, om forandring i det indre liv såvel som i den ydre natur, om at opleve en spirende tro, og om at et mirakel kan have form som en lille, spirende blomst.

Fastens 40 dage begynder med askeonsdag. Man læser i hæftet mandag – lørdag og springer over søndag, for igen at læse mandag – lørdag frem til påskedag. Er du ikke kommet med fra begyndelsen, eller springer over en dag eller to – skulle det være til at indhente. God læselyst og god faste!

OM FORFATTEREN

Daniel Steinvig (f. 1992)
Lægprædikant og medlem af metodistmenigheden i Solrød.
Daniel er bestyrelsesmedlem i Metodistkirkens Børne- og Ungdomsforbund som landsleder for MU.

Cand. mag. i filosofi og socialvidenskab fra Roskilde Universitet.

Tagget