Webinar: kristendom og økonomi set med grønne briller

Er økonomi virkelig noget, som hænger sammen med klima? Og hvorfor skal vi overhoved forholde os til det som kirker? Det er store og gode spørgsmål, som vi vil forsøge at gøre jer meget klogere, når der er lagt op til et spændende og indholdsrigt webinar d. 7 marts.

Bør kirkerne verden over tage større ansvar i den klimaøkonomiske problematik?

Rigere befolkninger og lande, som er ansvarlige for størstedelen af udledning af CO2, bør tage ansvaret i forhold til at sænke udledningen af deres egen CO2 men også gå forrest i forhold til at finansiere fattigere landes omstilling og udledning af CO2”  Sådan skriver Kirkernes Verdensråd i deres klimastatement.
Mattias Söderberg, klimarådgiver for Folkekirkens Nødhjælp, vil gøre os klogere på, hvad dette betyder, og hvordan Folkekirkens Nødhjælp bl.a. er med til at understøtte netop denne økonomiske klimaretfærdighed. Else Marie Wiberg Pedersen, lektor i systematisk teologi, vil berige samtalen med et teologisk perspektiv på, hvad kristendommen siger om kirkens særlige økonomiske ansvar også i forhold til bevarelse af skaberværket. Derudover vil der være mulighed for spørgsmål og samtale.

Det praktiske
Dato: 7. marts