Egå Kirke i Aarhus er blevet grøn kirke

Egå Kirke i Aarhus har arbejdet med Grøn Kirkes tjekliste i 2 måneder, og kan allerede sætte kryds ud for 27 af tjeklistens punkter, og kan dermed kalde sig for grøn kirke

Lettere end forventet at blive grøn kirke
Sognepræst Laura Gylden-Damgaard fortæller: " Det er gået noget lettere for os end forventet. Men det skyldes, at vi allerede inden har haft fokus på mange af tingene. F.eks. har vi kæmpet et par år med kommunen om at få lov at opsætte solceller på sognegården, trods lokalplanen ikke gav tilladelse til det.

Nyt fokus
Og hun fortsætter:"Men helt grundlæggende giver overgangen et nyt fokus og et mentalitetsskifte blandt hele personalet, hvor vi pludselig begynder at spekulere mere over lysforbrug, kopiering, økologi og miljø. Og vi glæder os allerede til, at vi kan opfylde endnu flere punkter."

Med Egå Kirke er der nu 65 grønne kirker i Aarhus Stift og 193 på landsplan.

Velkommen til Egå Kirke i netværket af Grønne Kirker