Fredenskirken er ny grøn kirke

Vi er nu så langt i processen, at Fredenskirken i Viby, endelig kan kaldes en Grøn Kirke. Det har været noget vi har set frem til længe! Vi har arbejdet med tjeklisten i det meste af 2019 og så meget af 2020, som det nu kunne lade sig gøre. Det var på et Menighedsrådsmøde 25. november at vi endelig besluttede at gå videre til Grøn Kirke med tjeklisten.

Fra tidlig morgen til sen aften alle ugens 7 dage summer Fredenskirken af liv. Her mødes mennesker i alle aldre til hverdag og fest, for med kirken som ramme at søge fællesskab med andre og erfare lidt af, hvad vores kristne tro kan sige og betyde. Vi er derfor mange om at løfte opgaven som Grøn Kirke. Vi opfylder i alt 30 punkter på tjeklisten. Det er blandt andet vores energiforbrug vi har haft særligt fokus på, samt kirkens liv.

Vi nedsatte et udvalg bestående af tre medlemmer fra menighedsrådet samt en fra menigheden som holder foredrag om bæredygtighed. Udvalget mødtes flere gange til debat og oplæg til menighedsrådet, som havde punktet på dagsordenen flere gange, inden den endelige beslutning og godkendelse i november.

Tagget , ,