Frivillige konsulenter i Grøn Kirke

Grøn Kirke engagerer en gruppe frivillige konsulenter til arbejdet med at fastholde motivationen i de lokale kirker og styrke fællesskabet på tværs af landet

Grøn Kirke ønsker fortsat at få flere kirker med i netværket men også at fastholde engagementet i de eksisterende grønne kirker –både dem der er nye og dem, der har været grønne i mange år. Der var vedudgangen af 2018 over 200 grønne kirker i Danmark. Grøn Kirke drømmer om et stærkt grønt fællesskab, hvor kirker står sammen om at værne om Guds skaberværk. Derfor engagerer Grøn Kirke nu en række frivillige konsulenter til arbejdet med at fastholde motivationen i de lokale kirker og styrke fællesskabet på tværs af landet.

De frivillige konsulenter har hver et område, hvor de vil tage kontakt til de grønne kirker. Konsulenternes opgave består ikke i at kontrollere, men i at henvende sig med et tilbud om vejledning og sparring. Den mulighed håber vi, at kirkerne vil benytte sig af.

De frivillige konsulenter vil tage kontakt via telefon og mail. Gennem samtale og spørgsmål til den lokale kontaktperson undersøger de, om den pågældende kirke har brug for sparring omkring noget. Det kan f.eks. være en af kategorierne i tjeklisten, som der er svær at arbejde med i netop den konkrete kirke. Konsulenterne kan også sætte kirken i forbindelse med fagfolk ved behov for yderligere vejledning.

Tag endelig godt imod de frivillige konsulenter, når de kontakter jer. De er til for at være til hjælp og støtte for alle de grønne kirker.

Her på listen ses navne på de frivillige konsulenter i de forskellige områder i landet:

Nordjylland: Sovejg Sieg Sørensen
Midtjylland: Lise Palstrøm og Birgit Høst Secher