Glimt fra skabelsestiden

Over hele landet fejrer kirker høst- og skabelsestidsgudstjenester i perioden 1. sep- 4.okt. Her ses nogle glimt fra forskellige kirker, der på den ene eller den anden måde fejrer Skaberen og skaberværket.

Kirkerne på Ærø:

På Ærø afholdtes en temagudstjeneste over ”Skaberværket, de unge og klimaet" hvor øens Klimakor sang med. Elever fra Ærø Friskole læste Greta Thunbergs tale op, Ærø Naturfredningsforening og Det økologiske Netværk på Ærø var til stede. Præstegårdshaven dannede ramme for et spændende foredrag om Skaberværket og Ørneambassadøren, Michael Larsen, fortalte om sit virke både bag linsen og som beskytter af den fantastiske fugl.

Emmauskirken på Frederiksberg:

Klimastafetten fra Grøn Kirke var blevet udlånt til Emmauskirken, som havde Grøn Gudstjeneste. Sten og koraller blev båret op og lagt på bordet ved alteret under gudstjenesten som en forbønshandling for skaberværket, ligesom også årstidens høst blev lagt frem på alteret.

Kirkerne på Ærø

Emmauskirken