Håbskonference

Spændende indslag, lækker, økologisk buffet, Bykirken i Odenses flotte lokaler - alt der manglede var blot de 70 tilmeldte til at gøre dagen for håbskonferencen levende.

Allerede ved 9-tiden kom folk til fra hele landet og startede dagen med morgenmad sammen, inden programmet for alvor gik i gang.

Håbskonferencen lagde fra land med to spændende foredrag af Else-Marie Wiberg Pedersen om Moltmann og skabelsesteologi og Ulrik Nissen om Bonhoeffer og gensvarets teologi med fokus på klima og håb, som fik sat gang i en livlig diskussion, der fortsatte ind i frokostpausen.

Eftermiddagens program startede med en refleksionsworkshop, hvor Daniel Nørgaard ledte en ignatiansk refleksion med fokus på klima, verden, håb og handling, der mundede ud i en debat om emnerne. Med kaffe og kage indenbords fortsatte dagen med Doris Ottesens fremstilling af Kerstin Ekman og dennes forfatterskab, og som afslutning på dagen optrådte en række kunstnere med en musikandagt, en gendigtning og fortolkning af bjergprædiken, som både omfattede rap, korsang og instrumentelle oplevelser.

En spændende og inspirerende dag fik sin afslutning, hvor teologisk opbygning, redskaber til refleksion over skaberværket og håb kunne fyldes i bagagen og tages med hjem.

Grøn Kirkes Arbejdsgruppe er allerede i gang med at planlægge et opfølgende arrangement i det nye år.

Tagget , , , ,