Hvidovre kirke er ny Grøn Kirke

Hvidovre kirke fra den anden side af gaden

Hvidovre kirke er Grøn kirke

Hvidovre kirke ligger i Rødovre-Hvidovre provsti på Sjælland. Kirken er fra 1150 og er i 2021 blevet en del af Grøn Kirke. De udfylder 31 punkter på listen. Kirken fortæller at det de var mest overrasket over ved overgangen til Grøn kirke, var hvor mange af punkter de udfyldte på forhånd. Hvidovre kirken underviser om bæredygtighed og klimabevidsthed. Kirken er blandt andet med til at faciliteter genbrug af konfirmandtøj.  De hjælper konfirmanderne med at give deres gamle konfirmandtøj videre og for de kommende konfirmander kan de nemt finde deres tøj genbrugt. Kirken fortæller at det der har været mest udfordrende ved at bliver Grøn kirke var at overbevise dem, som ikke forstod, hvad Grøn Kirke projektet gik ud på og om det betød mere arbejde for medarbejderne. Dog blev alle overbevist og du kan læse mere om hvad kirken laver her på deres hjemmeside.