International Church of Copenhagen

​International Church of Copenhagen (en international økumenisk menighed, som har sine rødder i Evangelical Lutheran Church of America) har lanceret en et-årig kampagne for klimaet.

Menighedsrådet har besluttet at arbejde for en grønnere kirke og en grønnere menighed.

På en menighedslejr i maj måned, blev hele menigheden inddraget og har sammen besluttet sig for at arbejde som menigheder, familier og enkeltpersoner for at reducere deres CO2-forbrug.

På lejren, fik menigheden indsigt i teologiske og bibelske tilgange til klimaet og skaberværket og reelle tal og videnskabelig viden om klimaforandringer.

Til sidst i weekenden udfærdigede de sammen guidelines og tjeklister for hvad de som enkeltpersoner, familier og kirke kan gøre for at reducere deres CO2 udslip.

Andagter og en afsluttende nadvergudstjeneste i løbet af weekenden faciliterede deltagerne gennem erkendelse, bekendelse og fornyet håb og kald til at gøre noget sammen med hinanden, skaberværket og Gud.

Menigheden bruger deres hjemmeside til at informere og dele erfaringer med hinanden.

Læs mere om kirken her

Kontaktperson: Cathy Bang